Grandior Hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1

Program

Program

Na programu konference stále pracujeme. V průběhu času bude aktualizován.

Velký sál

Zahájení akce

Václav Sochor Václav Sochor

Vedoucí komunikace

TIPSPORT

Václav Sochor

Václav vystudoval politologii na Fakultě sociálních věd Karlovy univerzity. Po 11 letech v BBC v Londýně a Praze pracoval jako publisher B2B titulů v Economii a šéfredaktor Marketing & Media a Strategie, vedl ČRo Radio Česko. V Bison & Rose měl na starosti klienty jako Uber, Nestlé, Xerox, Billa nebo Microsoft. Od loňského roku je šéfem komunikace skupiny Tipsport a předsedou správní rady její nadace. Václav rád cestuje, náruživě vaří a nosí v náručí tříměsíční Toničku.

V čem může být PR užitečné pro personalisty?

Jaké služby jsou dnes součástí PR v České republice a ve světě? Jaké kampaně dělají domácí PR experti pro personalisty?

Jan Kučmáš Jan Kučmáš

Prezident Výkonné rady

Asociace public relations agentur

Jan Kučmáš

Vystudoval žurnalistiku, politologii a mezinárodní studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V devadesátých letech pracoval jako redaktor v Českém deníku, Reportéru, a měsíčníku Interview, později jako senior redaktor a editor v Lidových novinách a v redakci zpravodajství České televize. Od roku 1999 působil jako PR manažer a tiskový mluvčí v Českém Telecomu a Eurotelu. V roce 2004 vedl jako šéfredaktor odborný týdeník o médiích a marketingu Strategie. V AMI Communications se specializuje na strategické konzultace, krizovou komunikaci, a mediální tréninky. Z pozice partnera je odpovědný za oddělení průmyslu a energetiky plus za řízení firmy Design Communications. Od poloviny minulého desetiletí se specializuje na mezinárodní spolupráci skupiny AMI Communications, mimo jiné řídí kanceláře AMI v Bulharsku a na Slovensku. V posledních letech pracoval mimo jiné pro klienty BAE Systems, ČEZ Bulharsko, Auto ESA, Saint Gobain, ArcelorMittal Ostrava. Je prezidentem Výkonné rady nejvýznamnější oborové asociace APRA.

Employer Value Proposition & The Power of Differentiation

V přednášce se dozvíte, kdo jako Universum Global jsme a jaký je náš přístup k employer brandingu. Dozvíte se, jak veřejně mluvíme o tom, jak by společnosti mohly pracovat se svými zaměstnavatelskými strategiemi v oblasti brandingu. Řeč bude i o globálních trendech a o tom, jak moc se změnila strategie firem při hledání nových potenciálních zaměstnanců. V současnosti existuje spousta nejrůznějších osvědčených, ale i neosvědčených postupů, pokud jde o propagaci značky zaměstnavatele, a ty vám ve své prezentaci také představím. Současní talentovaní lidé berou při výběru svých budoucích zaměstnavatelů zřetel na širší oblast faktorů a vy se dozvíte, proč a co se od roku 2008 změnilo. Hodnoty v zaměstnání (Employer Value Proposition - EVP) jsou také zajímavým tématem, které probereme stejně jako to, jak by je měla společnost rozvíjet. Dále budou prezentovány rozdíly mezi EVP (hodnoty v zaměstnání) a EB (značka zaměstnavatele).

Přednáška proběhne v anglickém jazyce.

Karl-Johan Hasselström Karl-Johan Hasselström

Global COO

Universum Global

Karl-Johan Hasselström

Karl pro společnost Universum pracuje více než 10 let. Předtím vedl 6 let vlastní společnost, která byla konkurencí společnosti Universum, a tato společnost je v roce 2007 získala. Možná to zní neuvěřitelně, ale v oblasti employer brandingu, výzkumu a strategií pracuje po celém světě již 15 let. Nejvíce se zajímá o Employer Value Proposition. Několik let žil v USA a také strávil hodně času v Asii.

Když mluví peníze

Mluví-li se o employer brandingu, často jsou předmětem debaty společná grilování, jídlo zdarma a spousta cool lidiček rozvěšených někde mezi houpacími sítěmi, PlayStation a fotbálkem. Zaměstnanci ale nejsou potřeba jen v IT, kde všichni s vysoce nadprůměrnou mzdou automaticky počítají a často se rozhodování kandidátů řídí "věcmi navíc". Petr představí příklady lidí, s jejichž prací se setkáváte třeba při nákupu surovin na vaši večeři. Váha jednotlivých faktorů jejich motivace je úplně jiná, a právě proto fungují při jejich náboru také úplně odlišné taktiky. Zjistěte jaké.

Petr Michl Petr Michl

Šéfredaktor

Marketing Journal

Petr Michl

Petr Michl vede jeden z předních portálů pro marketingové profesionály, Marketing Journal. Mimo to je ale i aktivní marketér. Pracuje jako projektový manažer a copywriter v komunikační agentuře Focus Agency, s. r. o., která Marketing Journal vlastní. Ze všech možných oborových disciplín ho baví především obsahový a digitální marketing. Jeho závislostí jsou kampaně od Droga5 a hlasité rockové koncerty - vzpomíná na nich na svou dráhu hudebního kritika, při níž psal záměrně jen o věcech, které si zasloužily pochvalu.

Coffee break

Aby employer branding nebyl bullshit...

Proč navoněný employer branding v dynamicky rostoucích firmách jako je Rohlík selhává? Lidem musíme prodávat práci a firemní kulturu, kterou budou milovat. Jedině pak s námi zvládnou rychlost a náročnost prostředí, ve kterém se Rohlík pohybuje a nezlomí to pouze dobrý výdělek, skvělé benefity a firemní grilovačky.

Martin Svoboda Martin Svoboda

HR Business Partner

Rohlik.cz

Martin Svoboda

Martin Svoboda pracuje jako HR Director v Rohlíku. Než se posadil do židle šéfa HR, pomáhal spoustě firmám stavět HR a vzdělávání jako konzultant v GrowJOB Institutu Petra Ludwiga. Mimo to strávil nějaký čas v ČSOB, kde se zabýval vzděláváním, náborem a talent managementem.

Odkudkoli, a přitom spolu: Kancelář jako nástroj kulturní změny

Čím více pracujeme mimo kancelář, tím důležitější je pracovní prostředí. Protimluv? Spíše neúprosná logika světa založeného na sdílení, kreativitě a inovacích. Úspěšné zavedení flexibility vyžaduje změnu pracovní kultury, což jde v tradičním typu kanceláří ztuha. Proč? Protože když se lidé vidí jen občas, potřebují společný čas trávit jinak než u stolu. Protože když potkáváte pořád stejné lidi, tak máte pořád stejné nápady. Protože staré prostředí posiluje staré návyky. Pokud platí, že "kultura si dá strategii k snídani", tak v dnešní době si stále častěji dává "kancelář kulturu k obědu". A bez kultury není ani engagement, ani výsledky.

Lenka Čábelová Lenka Čábelová

PR Manager

MICROSOFT

Lenka Čábelová

Prostřednictvím příběhů měním to, jak lidé vnímají firmy. Baví mě hledat, tvořit, vést a komunikovat aktivity a projekty, které staví na přirozených synergiích mezi potřebami byznysu a společnosti a přinášejí užitek a radost všem. V současnosti mám na starosti komunikaci a společenskou odpovědnost v české a slovenské pobočce Microsoftu, předtím jsem 13 let působila v poradenské společnosti PwC ČR, posledních pět let jako vedoucí oddělení marketingu a komunikace. Vystudovala jsem historii a mediální studia na Karlově univerzitě. Ve svém volném čase se věnuji rodině, běhání, chození po horách a četbě.

Jaký si to uděláš, takový to máš. (Jak to děláme my v Mekáči)

Všechno se vším souvisí. Spokojenost zaměstnanců, spokojenost zákazníků, vnímání značky, obchodní výsledky. To jedno oddělení neutáhne. Jak jsme k tomu přistoupili v českém Mekáči, jak dlouho a co děláme, a jak se z toho může poučit někdo jiný.

Ivana Šedivá Ivana Šedivá

Marketingová ředitelka

McDonald's ČR

Ivana Šedivá

Ivana vede už pátým rokem marketing v Mekáči a pořád ji to baví. Doma sleduje naživo průřez generacemi, včetně těch, které ještě marketéři nestačili označit (1-30 let). Její zkušenosti zahrnují práci lokální i mezinárodní, ve FMCG, retailu a nyní v brandové restauraci. Zkušenosti sbírala tolik let, že snad ani nechce to číslo říkat. Komunitě vrací zpět také jako mentorka a občas někde něco přednese.

Oběd

Lidi jako hodnota firmy

Žijeme v době, kdy si lidé mohou díky situaci na trhu práce vybírat z nepřeberného množství nabídek a díky tomu je někteří zaměstnavatelé rozmazlují různými nadstandardními benefity, platí drahá školení, nabízí vyšší mzdy, lepší firemní auta atd., aby přilákali co nejvíce kvalitních uchazečů. Zdá se, že se jedná o logický krok. Nicméně existují výjimky a jednou z nich je Alza, která jde mírně proti proudu a nabízí lidem jiné výhody.

Marek Premus Marek Premus

HR Director

Alza.cz

Marek Premus

Marek Premus pracuje v Alze od května 2016. Z pozice HR specialisty se vypracoval během jediného roku na pozici ředitele HR. Zasadil se o zvýšení viditelnosti Alzy jako zaměstnavatele, maximálně využívá analytických schopností v práci s HR daty, klade důraz na vzdělávání a kontinuální rozvoj zaměstnanců. Úspěšně si vybudoval svůj pracovní tým, jeho energie a nadšení jsou přesně ty vlastnosti, které Alza hledá i u kandidátů. Ve volném čase se věnuje plavání a běhu. Rád medituje, čte a poznává cokoli nové. Zajímá se o technologie a e-commerce.

Řízení lidských zdrojů v Policii České republiky – změna přístupu

Příspěvek představuje novou strategii řízení lidských zdrojů Policie ČR. V jaké situaci se nyní Policie ČR v oblasti řízení lidských zdrojů nachází? Jakým způsobem se jí dotýká současná situace na pracovním trhu? Co chce Policie ČR udělat, aby měla efektivnější řízení lidských zdrojů? Nová strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR vychází z požadavku na jednoduchost a srozumitelnost popisu stavu a jeho příčin, stejně jako samotného řízení lidských zdrojů a jeho hlavních procesů. Při formulaci cílů klade důraz na možnost jejich sdílení mezi managementem Policie ČR, resortu Ministerstva vnitra a samotných policistů, ale i široké veřejnosti – příjemce služeb Policie ČR.

Michal Bureš Michal Bureš

vedoucí oddělení koncepce a strategické koordinace Policejního prezidia ČR

Policie České republiky

Michal Bureš

Michal Bureš absolvoval ekonomii a management podniku na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Svůj život spojil s Policií ČR, kde začínal u speciální složky služby kriminální policie. Vztah k managementu jako oboru ho po roce 2007 nasměroval na Policejní prezidium, kde se nejdříve zabýval aplikací metod řízení kvality a strategického plánování do Policie ČR, později vedl organizační články v úseku řízení lidských zdrojů, vzdělávání, nebo projektů a evropských fondů. V současné době vede oddělení koncepce a strategické koordinace, které má v gesci přípravu a koordinaci zásadních strategických aktivit a materiálů policie. Vedle toho byl pověřen realizací Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR do roku 2022, která by měla zefektivnit řízení lidských zdrojů v Policii ČR. Má rád sport, historii a především svoji rodinu, která se má v době konání konference rozrůst o dalšího člena.

Téma přednášky brzy upřesníme

Martina Čmielová Martina Čmielová

Public Relations Manager CZ / SK

FlixBus CZ

Martina Čmielová

Martina pracuje jako PR specialista sedmým rokem, z toho tři roky pro globální startupy v oblasti dopravy. Šest let bojovala za to, aby se spolujízda autem dostala do povědomí české a slovenské veřejnosti (pod značkou Jízdomat a BlaBlaCar) a lidé se naučili výhody sdílené ekonomiky využívat. Od loňského září pracuje jako tisková mluvčí a PR manažerka globálního dopravce FlixBus pro Českou republiku a Slovensko. FlixBus nabízí 300 000 dopravních spojení denně ve 28 zemích a spolu s 300 regionálními partnery vytváří tisíce pracovních míst v Evropě i USA. Jaké je pracovní prostředí v globálním startupu, který inovuje tradiční odvětví hromadné dopravy?

Coffee break

Vystoupí zástupce společnosti Johnson & Johnson

Přednášející i téma samotné přednášky vám brzy představíme.

Téma přednášky brzy upřesníme

Předpokládaný závěr programu

Sál Inspirace

Employer brand - jak oslovit i nastupující generace

Mladí lidé generace Y a Z očekávají od zaměstnavatelů něco jiného než byli manageři dlouhá léta zvyklí. V příspěvku se podíváme na očekávání a motivaci mladých lidí, na to, jak hledají práci, podle čeho si vybírají zaměstnavatele a také na to, co je motivuje, aby odváděli co nejlepší výkony a byli po nějakou dobu loajální. Představíme nejen výsledky Ipsos výzkumů, ale i konkrétní výpovědi zástupců mladé generace. A ukážeme, co vše jsme museli udělat, abychom za poslední dva roky získali do Ipsosu více než 150 mladých lidí.

Lenka Šilerová Lenka Šilerová

Executive Director Ipsos HR & ERM

Ipsos

Lenka Šilerová

Od marketingového výzkumu (Median, Eurotel, Ipsos) jsem se přirozeně přesunula k zaměstnaneckým výzkumům a následně i k internímu HR v Ipsosu. Pomáhám našim klientům budovat employer brand a podporovat motivaci zaměstnanců. Interně se nejvíce věnuji posilování Ipsos employer brandu a rozvoji zaměstnanců a managerů. Při své práci využívám jak letité výzkumné a managerské zkušenosti, tak psychologické a koučovací zázemí.

Jak rozhýbat náborové aktivity ve firmě, která ročně povyroste o 150+ nových kolegů?

Upřímnost, věrohodnost a cílení na skutečné potřeby uchazečů. Právě na tom stojí veškerá kreativa, kterou Pábení a Adastra šíří do světa poslední rok a půl spolupráce. Přijďte si poslechnout, proč je dobré nejdřív do hloubky poznat firmu, než pro ni začnete navrhovat komunikační strategii. A taky jaký to všechno může mít dopad na interní komunikaci a samotný onboarding zaměstnanců. Persony, uživatelské scénáře nebo dlouhodobá obsahová strategie – ukážeme vám nástroje a postupy, bez kterých se neobejdeme. Přednáška má specifický formát – na jednom pódiu se střetne pohled zadavatele i realizační agentury.

Šárka Bláhovcová Šárka Bláhovcová

HR Marketing

ADASTRA

Šárka Bláhovcová

Vystudovala jsem Fakultu humanitních studií Univerzity Karlovy. Vždy jsem věděla, že chci poznávat nové lidi a pracovat s nimi. Už během studia jsem začala pracovat jako recruiterka se zaměřením na bodyshopping IT kontraktorů. Od náročného čistého recruitmentu jsem přešla do Adastry, kde zastřešuji marketingové aktivity, které podporují nábor, komunikaci směrem k uchazečům, spolupráci s vysokými školami nebo prezentaci na veletrzích. Vše okolo hiringu je především o komunikaci a osobním přístupu. Proto mě baví vymýšlet nové cesty, jak kandidáty oslovit a vytvořit si s nimi přátelský vztah.

Maru Kortanová Maru Kortanová

Co-Owner & Creative Head

Pábení

Maru Kortanová

Maru vystudovala češtinu, na univerzitě učila tvůrčí psaní a před lety začínala jako popiskářka pro slevový portál. Od té doby píše, škrtá a přepisuje. Má na triku kreativu a texty pro Marketing Festival, Kentico, Knihy Dobrovský, Medicom Clinic, Fitrecepty, Masarykovu univerzitu a desítky dalších. Pod značkou Pábení tvoří komunikační strategie, rozepisuje zaryté nepsavce a směruje klienty k tomu, aby se svými zákazníky vedli dialog a skrze obsah nastavovali ta správná očekávání – na jejich produkt, službu nebo značku jako takovou.

Videomarketing: mluvte o firemní kultuře uvěřitelně

Nasdílíme, jak pomocí videa komunikujeme naši firemní kulturu okolnímu světu. Na 3 příkladech ukážeme, jak to pomáhá při náboru, prodeji i rozvíjení vztahů v komunitě rejnetích zákazníků.

Martin Bazala Martin Bazala

CEO

RAYNET

Martin Bazala

Martin Bazala řídí ostravskou softwarovou firmu RAYNET, která produkuje nejpoužívanější CRM v ČR. V RAYNETu používá metody otevřeného řízení, založeném na maximálním sdílení informací - od všem přístupných porad po veřejné platy a účetnictví. “Nemáme nad recepcí zarámované firemní hodnoty. Kultura je živá směs a s papírem si nerozumí. Základem jsou pro nás 3 ingredience: svoboda, respekt a zdravý rozum.”

Oběd

Téma přednášky brzy upřesníme

Panelová debata: Jak zachytit firemního ducha v jedné ucelené prezentaci

V Česku se etablovalo několik platforem nabízejících firmám moderní náborové prezentace: na jednom místě, často s videi s komentáři zaměstnanců a se snahou představit esenci konkrétního pracoviště. V panelové diskuzi vedené Petrem Michlem se od jejich zástupců (Michal Hardyn z VímVíc a Jan Klusoň z Proudly) dozvíte, co se naučili při snaze nalézt a zachytit podstatu firem, co si myslí o tvorbě Potěmkinových vesnic i to, jestli vůbec mohou v HR fungovat.

Michal Hardyn Michal Hardyn

Ředitel

VimVic.cz

Michal Hardyn

Ředitel kariérního portálu VimVic.cz, který každý měsíc navštíví 250.000 lidí se zájmem o práci. Mezi klienty jsou desítky předních českých společností, mezi které patří například Möbelix, McDonald’s a AXA. Od roku 2018 působí se svým kariérním řešením také na Slovensku pod značkou eKariera.sk.

Jan Klusoň Jan Klusoň

Proud Chief

Proudly

Jan Klusoň

Honza už přes dva roky vede Proudly v pozici Proud Chief. Pochází z Písku, studoval na VŠE a v Praze a na UTB ve Zlíně. Už při studiu na VŠE se zrodila myšlenka na vznik Proudly. Zajímá ho vše kolem Employer Brandingu a marketingu. Na téma značky zaměstnavatele přednáší v Recruitment Academy, jako externista na VŠE zase o projektovém řízení. O své zkušenosti se dělí každou středu na YouTube ve svém pořadu EB Minute i na konferencích, různých meetupech či workshopech ve firmách. Když není v Proudly, promýšlí ho. Jeho koníčky jsou knihy, motorka, cestování a sport, z něj pak hlavně basketbal, který hrál závodně.

Petr Michl Petr Michl

Šéfredaktor

Marketing Journal

Petr Michl

Petr Michl vede jeden z předních portálů pro marketingové profesionály, Marketing Journal. Mimo to je ale i aktivní marketér. Pracuje jako projektový manažer a copywriter v komunikační agentuře Focus Agency, s. r. o., která Marketing Journal vlastní. Ze všech možných oborových disciplín ho baví především obsahový a digitální marketing. Jeho závislostí jsou kampaně od Droga5 a hlasité rockové koncerty - vzpomíná na nich na svou dráhu hudebního kritika, při níž psal záměrně jen o věcech, které si zasloužily pochvalu.

Téma přednášky brzy upřesníme

Coffee break

Téma přednášky bude brzy upřesněno

Miroslav Dinga Miroslav Dinga

Managing Partner

DDeM

Miroslav Dinga

Začínal jsem v období, kdy se komunikace ve střední a východní Evropě nacházela v plenách (ale no tak, až takový starouš zase nejsem, to se jen komunikace u nás objevila trochu později). Můj první klient, Kanaďan, se na mě při podávání ruky zadíval a řekl: „So young?“ Posléze se mi přiznal, že za oceánem mají reální konzultanti nemalou část hlavy šedivou. I po dvaceti letech ale dokážu v práci najít téměř denně něco zajímavého. A pokud nenajdu, tak si to vymyslím. Třeba jako audit interní komunikace, který jsme dali s kolegou dohromady před několika lety. Dnes těch šedin už na hlavě několik málo mám a aktuálně se těším na setkání s vámi na PR Summitu.

Jak si vyklikat budoucí zaměstnance

 S pomocí dat od mobilních operátorů dokážete jednoduše a rychle analyzovat populaci, zacílit si na vybrané lidi a oslovit je relevantní nabídkou přes SMS. Služba Market Locator to vše umožňuje přes jednoduchou webovou aplikaci. Například pro nalezení lidí s praxí v oblasti průmyslu je možné zacílit na ty, kteří se v pracovní době nacházejí v průmyslových parcích a oslovit je s nabídkou nové práce. Inspirujte se příkladem společnosti, která využila Market Locator na oslovení pracovníků a naučte se jak za pár kliků rychle získat pozornost potencionálních pracovníků.

Peter Fusek Peter Fusek

Director

Market Locator

Peter Fusek

Peter je zodpovědný za provoz a prodej v Market Locator a je jedním ze spoluzakladatelů. S více než 15ti lety ve finančním a bankovním průmyslu má zkušenosti s budováním týmu skvělých lidí.

Předpokládaný závěr programu