Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

9:00 - 9:10

Zahájení akce

Václav Sochor Václav Sochor

Vedoucí komunikace

TIPSPORT

Václav Sochor

Václav vystudoval politologii na Fakultě sociálních věd Karlovy univerzity. Po 11 letech v BBC v Londýně a Praze pracoval jako publisher B2B titulů v Economii a šéfredaktor Marketing & Media a Strategie, vedl ČRo Radio Česko. V Bison & Rose měl na starosti klienty jako Uber, Nestlé, Xerox, Billa nebo Microsoft. Od loňského roku je šéfem komunikace skupiny Tipsport a předsedou správní rady její nadace. Václav rád cestuje, náruživě vaří a nosí v náručí tříměsíční Toničku.

9:15 - 9:35

V čem může být PR užitečné pro personalisty?

Jaké služby jsou dnes součástí PR v České republice a ve světě? Jaké kampaně dělají domácí PR experti pro personalisty?

Jan Kučmáš Jan Kučmáš

Prezident Výkonné rady

Asociace Public Relations Agentur

Jan Kučmáš

Vystudoval žurnalistiku, politologii a mezinárodní studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V devadesátých letech pracoval jako redaktor v Českém deníku, Reportéru, a měsíčníku Interview, později jako senior redaktor a editor v Lidových novinách a v redakci zpravodajství České televize. Od roku 1999 působil jako PR manažer a tiskový mluvčí v Českém Telecomu a Eurotelu. V roce 2004 vedl jako šéfredaktor odborný týdeník o médiích a marketingu Strategie. V AMI Communications se specializuje na strategické konzultace, krizovou komunikaci, a mediální tréninky. Z pozice partnera je odpovědný za oddělení průmyslu a energetiky plus za řízení firmy Design Communications. Od poloviny minulého desetiletí se specializuje na mezinárodní spolupráci skupiny AMI Communications, mimo jiné řídí kanceláře AMI v Bulharsku a na Slovensku. V posledních letech pracoval mimo jiné pro klienty BAE Systems, ČEZ Bulharsko, Auto ESA, Saint Gobain, ArcelorMittal Ostrava. Je prezidentem Výkonné rady nejvýznamnější oborové asociace APRA.

9:40 - 10:10

Employer Value Proposition & The Power of Differentiation

V přednášce se dozvíte, kdo jako Universum Global jsme a jaký je náš přístup k employer brandingu. Dozvíte se, jak veřejně mluvíme o tom, jak by společnosti mohly pracovat se svými zaměstnavatelskými strategiemi v oblasti brandingu. Řeč bude i o globálních trendech a o tom, jak moc se změnila strategie firem při hledání nových potenciálních zaměstnanců. V současnosti existuje spousta nejrůznějších osvědčených, ale i neosvědčených postupů, pokud jde o propagaci značky zaměstnavatele, a ty vám ve své prezentaci také představím. Současní talentovaní lidé berou při výběru svých budoucích zaměstnavatelů zřetel na širší oblast faktorů a vy se dozvíte, proč a co se od roku 2008 změnilo. Hodnoty v zaměstnání (Employer Value Proposition - EVP) jsou také zajímavým tématem, které probereme stejně jako to, jak by je měla společnost rozvíjet. Dále budou prezentovány rozdíly mezi EVP (hodnoty v zaměstnání) a EB (značka zaměstnavatele).

Přednáška proběhne v anglickém jazyce.

Karl-Johan Hasselström Karl-Johan Hasselström

Global COO

Universum Global

Karl-Johan Hasselström

Karl pro společnost Universum pracuje více než 10 let. Předtím vedl 6 let vlastní společnost, která byla konkurencí společnosti Universum, a tato společnost je v roce 2007 získala. Možná to zní neuvěřitelně, ale v oblasti employer brandingu, výzkumu a strategií pracuje po celém světě již 15 let. Nejvíce se zajímá o Employer Value Proposition. Několik let žil v USA a také strávil hodně času v Asii.

10:15 - 10:35

Když mluví peníze

Mluví-li se o employer brandingu, často jsou předmětem debaty společná grilování, jídlo zdarma a spousta cool lidiček rozvěšených někde mezi houpacími sítěmi, PlayStation a fotbálkem. Zaměstnanci ale nejsou potřeba jen v IT, kde všichni s vysoce nadprůměrnou mzdou automaticky počítají a často se rozhodování kandidátů řídí "věcmi navíc". Petr představí příklady lidí, s jejichž prací se setkáváte třeba při nákupu surovin na vaši večeři. Váha jednotlivých faktorů jejich motivace je úplně jiná, a právě proto fungují při jejich náboru také úplně odlišné taktiky. Zjistěte jaké.

Petr Michl Petr Michl

Šéfredaktor

Marketing Journal

Petr Michl

Petr Michl vede jeden z předních portálů pro marketingové profesionály, Marketing Journal. Mimo to je ale i aktivní marketér. Pracuje jako projektový manažer a copywriter v komunikační agentuře Focus Agency, s. r. o., která Marketing Journal vlastní. Ze všech možných oborových disciplín ho baví především obsahový a digitální marketing. Jeho závislostí jsou kampaně od Droga5 a hlasité rockové koncerty - vzpomíná na nich na svou dráhu hudebního kritika, při níž psal záměrně jen o věcech, které si zasloužily pochvalu.

10:40 - 11:15

Coffee break

11:15 - 11:35

Aby employer branding nebyl bullshit...

Proč navoněný employer branding v dynamicky rostoucích firmách jako je Rohlík selhává? Lidem musíme prodávat práci a firemní kulturu, kterou budou milovat. Jedině pak s námi zvládnou rychlost a náročnost prostředí, ve kterém se Rohlík pohybuje a nezlomí to pouze dobrý výdělek, skvělé benefity a firemní grilovačky.

Martin Svoboda Martin Svoboda

HR Business Partner

Rohlik.cz

Martin Svoboda

Martin Svoboda pracuje jako HR Director v Rohlíku. Než se posadil do židle šéfa HR, pomáhal spoustě firmám stavět HR a vzdělávání jako konzultant v GrowJOB Institutu Petra Ludwiga. Mimo to strávil nějaký čas v ČSOB, kde se zabýval vzděláváním, náborem a talent managementem.

11:40 - 12:00

Odkudkoli, a přitom spolu: Kancelář jako nástroj kulturní změny

Čím více pracujeme mimo kancelář, tím důležitější je pracovní prostředí. Protimluv? Spíše neúprosná logika světa založeného na sdílení, kreativitě a inovacích. Úspěšné zavedení flexibility vyžaduje změnu pracovní kultury, což jde v tradičním typu kanceláří ztuha. Proč? Protože když se lidé vidí jen občas, potřebují společný čas trávit jinak než u stolu. Protože když potkáváte pořád stejné lidi, tak máte pořád stejné nápady. Protože staré prostředí posiluje staré návyky. Pokud platí, že "kultura si dá strategii k snídani", tak v dnešní době si stále častěji dává "kancelář kulturu k obědu". A bez kultury není ani engagement, ani výsledky.

Lenka Čábelová Lenka Čábelová

PR Manager

MICROSOFT

Lenka Čábelová

Prostřednictvím příběhů měním to, jak lidé vnímají firmy. Baví mě hledat, tvořit, vést a komunikovat aktivity a projekty, které staví na přirozených synergiích mezi potřebami byznysu a společnosti a přinášejí užitek a radost všem. V současnosti mám na starosti komunikaci a společenskou odpovědnost v české a slovenské pobočce Microsoftu, předtím jsem 13 let působila v poradenské společnosti PwC ČR, posledních pět let jako vedoucí oddělení marketingu a komunikace. Vystudovala jsem historii a mediální studia na Karlově univerzitě. Ve svém volném čase se věnuji rodině, běhání, chození po horách a četbě.

12:05 - 12:25

Jaký si to uděláš, takový to máš. (Jak to děláme my v Mekáči)

Všechno se vším souvisí. Spokojenost zaměstnanců, spokojenost zákazníků, vnímání značky, obchodní výsledky. To jedno oddělení neutáhne. Jak jsme k tomu přistoupili v českém Mekáči, jak dlouho a co děláme, a jak se z toho může poučit někdo jiný.

Ivana Šedivá Ivana Šedivá

Marketingová ředitelka

McDonald's ČR

Ivana Šedivá

Ivana vede už pátým rokem marketing v Mekáči a pořád ji to baví. Doma sleduje naživo průřez generacemi, včetně těch, které ještě marketéři nestačili označit (1-30 let). Její zkušenosti zahrnují práci lokální i mezinárodní, ve FMCG, retailu a nyní v brandové restauraci. Zkušenosti sbírala tolik let, že snad ani nechce to číslo říkat. Komunitě vrací zpět také jako mentorka a občas někde něco přednese.

12:30 - 13:30

Oběd

13:30 - 13:50

Lidi jako hodnota firmy

Žijeme v době, kdy si lidé mohou díky situaci na trhu práce vybírat z nepřeberného množství nabídek a díky tomu je někteří zaměstnavatelé rozmazlují různými nadstandardními benefity, platí drahá školení, nabízí vyšší mzdy, lepší firemní auta atd., aby přilákali co nejvíce kvalitních uchazečů. Zdá se, že se jedná o logický krok. Nicméně existují výjimky a jednou z nich je Alza, která jde mírně proti proudu a nabízí lidem jiné výhody.

Marek Premus Marek Premus

HR Director

Alza.cz

Marek Premus

Marek Premus pracuje v Alze od května 2016. Z pozice HR specialisty se vypracoval během jediného roku na pozici ředitele HR. Zasadil se o zvýšení viditelnosti Alzy jako zaměstnavatele, maximálně využívá analytických schopností v práci s HR daty, klade důraz na vzdělávání a kontinuální rozvoj zaměstnanců. Úspěšně si vybudoval svůj pracovní tým, jeho energie a nadšení jsou přesně ty vlastnosti, které Alza hledá i u kandidátů. Ve volném čase se věnuje plavání a běhu. Rád medituje, čte a poznává cokoli nové. Zajímá se o technologie a e-commerce.

13:55 - 14:15

Řízení lidských zdrojů v Policii České republiky – změna přístupu

Příspěvek představuje novou strategii řízení lidských zdrojů Policie ČR. V jaké situaci se nyní Policie ČR v oblasti řízení lidských zdrojů nachází? Jakým způsobem se jí dotýká současná situace na pracovním trhu? Co chce Policie ČR udělat, aby měla efektivnější řízení lidských zdrojů? Nová strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR vychází z požadavku na jednoduchost a srozumitelnost popisu stavu a jeho příčin, stejně jako samotného řízení lidských zdrojů a jeho hlavních procesů. Při formulaci cílů klade důraz na možnost jejich sdílení mezi managementem Policie ČR, resortu Ministerstva vnitra a samotných policistů, ale i široké veřejnosti – příjemce služeb Policie ČR.

Michal Bureš Michal Bureš

Vedoucí oddělení koncepce a strategické koordinace Policejního prezidia ČR

Policie České republiky

Michal Bureš

Michal Bureš absolvoval ekonomii a management podniku na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Svůj život spojil s Policií ČR, kde začínal u speciální složky služby kriminální policie. Vztah k managementu jako oboru ho po roce 2007 nasměroval na Policejní prezidium, kde se nejdříve zabýval aplikací metod řízení kvality a strategického plánování do Policie ČR, později vedl organizační články v úseku řízení lidských zdrojů, vzdělávání, nebo projektů a evropských fondů. V současné době vede oddělení koncepce a strategické koordinace, které má v gesci přípravu a koordinaci zásadních strategických aktivit a materiálů policie. Vedle toho byl pověřen realizací Strategie řízení lidských zdrojů Policie ČR do roku 2022, která by měla zefektivnit řízení lidských zdrojů v Policii ČR. Má rád sport, historii a především svoji rodinu, která se má v době konání konference rozrůst o dalšího člena.

14:20 - 14:40

Když se se značkou pojí negativní emoce aneb Jak to změnit nejprve u zaměstnanců

Vnímání značky zaměstnavatele začíná u toho, jak značku vnímají jeho zaměstnanci. To není žádná novinka. Jak ale interně změnit všeobecně negativní vnímání značky jimi samotnými? Naše průzkumy spokojenosti opakovaně vypovídají o tom, že je většina zaměstnanců spokojena. Přesto o tom nikdo moc nemluví. Lidé mimo firmu vnímají pouze brand produktu z minulosti a často je vůbec nenapadne, že Provident Financial je také zaměstnavatel. Jak tedy měníme negativní emoce spojené s firmou přímo v jejím jádru? Kde právě jsme a před jakými výzvami ještě stojíme? Jak si na poli employer brandingu vede společnost, jejíž značka nebudí pozitivní emoce, a co všechno musí udělat pro to, aby se její vnímání neustále zlepšovalo?

Lukáš Polc Lukáš Polc

HR Ředitel

Provident Financial

Lukáš Polc

Lukáš pracuje jako HR ředitel, člen představenstva a jednatel ve společnosti Provident Financial. Celou svou kariéru strávil v řízení lidských zdrojů s velmi krátkým odskokem do řízení Call Centra. Také byl věrný finančnímu sektoru, zejména bankám. V roce 2014 se rozhodl pro nebankovní sektor, kde pracuje dodnes. Prošel si celou řadou HR procesů, ale největší část své profesní kariéry strávil v odměňování a na projektech. Jako ředitel je zodpovědný za budování profesionálního týmu, motivaci a transformaci společnosti.

14:45 - 15:20

Coffee break

15:20 - 15:40

Videomarketing: mluvte o firemní kultuře uvěřitelně

Nasdílíme, jak pomocí videa komunikujeme naši firemní kulturu okolnímu světu. Na 3 příkladech ukážeme, jak to pomáhá při náboru, prodeji i rozvíjení vztahů v komunitě rejnetích zákazníků.

Martin Bazala Martin Bazala

CEO

RAYNET

Martin Bazala

Martin Bazala řídí ostravskou softwarovou firmu RAYNET, která produkuje nejpoužívanější CRM v ČR. V RAYNETu používá metody otevřeného řízení, založeném na maximálním sdílení informací - od všem přístupných porad po veřejné platy a účetnictví. “Nemáme nad recepcí zarámované firemní hodnoty. Kultura je živá směs a s papírem si nerozumí. Základem jsou pro nás 3 ingredience: svoboda, respekt a zdravý rozum.”

15:45 - 16:05

Jaderné elektrárny - strašák, nebo lákadlo?

Od atomové bomby, přes Černobyl, Fukušimu až po výkladní skříň české energetiky a jednoho z nejžádanějších zaměstnavatelů. Petr Šuleř představí příběh značek Jaderných elektráren Dukovany a Temelín i jejich základní atributy. Pohovoří také o formování vztahu Čechů k jaderné energetice ve světle výročí negativních událostí i odporu ze zahraničí. V přednášce se mimo jiné dozvíte o hlavních komunikačních cílech jaderných aktivit společnosti ČEZ i o výjimečných metodách jejich dlouhodobé komunikace. Nepřijdete ani o příklady kampaní se zaměřením na brandbuilding a podporu personální obměny.

Petr Šuleř Petr Šuleř

Vedoucí Útvaru jaderné komunikace

ČEZ

Petr Šuleř

Původně šéfredaktor zpravodajství ČT Brno, redaktor zpravodajství TV Nova a ČT, posledních sedm let pracuje ve společnosti ČEZ. Aktuálně má na starosti vnitřní a vnější komunikaci jaderných elektráren Temelín a Dukovany.

16:10 - 16:30

FlixBus – autobusový dopravce, nebo startupoví nadšenci? To nejlepší z obou světů

Jak udržet jednotného ducha ve společnosti, která se během pěti let rozrostla do 28 zemí a v 15 kancelářích zaměstnává nadšený tým více než 1200 zaměstnanců? K tomu ještě propojte tech geeky, marketingové guru a obchodní stratégy s tradiční profesí jako jsou řidiči linkového autobusu. Klíčem k úspěchu je komunikace a nadšení. FlixBus nabízí 300 000 dopravních spojení v dálkových autobusech i vlacích denně a našich 300 regionálních partnerů zaměstnává více než 7000 profesionálních řidičů. Komunikační úskalí globálního startupu, který inovuje tradiční odvětví autobusové dopravy v době, kdy je na trhu řidičů nedostatek, je celá řada. Pojďme si na příkladu FlixBusu ukázat, jak si udržet spokojené zaměstanance a přilákat nové řidiče. Mluví za nás silný mezinárodní brand, startupové pracovní prostředí, zelené autobusy na silnicích a v neposlední řadě sami zaměstnanci a řidiči. Ochota podívat se na problém z jiné stránky a chuť učit se novým věcem vede ke spokojenosti zákaznika.

Martina Čmielová Martina Čmielová

Public Relations Manager CZ / SK

FlixBus CZ

Martina Čmielová

Martina pracuje jako PR specialista sedmým rokem, z toho tři roky pro globální startupy v oblasti dopravy. Šest let bojovala za to, aby se spolujízda autem dostala do povědomí české a slovenské veřejnosti (pod značkou Jízdomat a BlaBlaCar) a lidé se naučili výhody sdílené ekonomiky využívat. Od loňského září pracuje jako tisková mluvčí a PR manažerka globálního dopravce FlixBus pro Českou republiku a Slovensko. FlixBus nabízí 300 000 dopravních spojení denně ve 28 zemích a spolu s 300 regionálními partnery vytváří tisíce pracovních míst v Evropě i USA. Jaké je pracovní prostředí v globálním startupu, který inovuje tradiční odvětví hromadné dopravy?

16:40

Předpokládaný závěr programu