Grandior Hotel Prague, Na Poříčí 42, Praha 1

Program

Program

Velký sál

PR 4.0

V Egyptě si faraoni budovali svou image nadpozemských bohů vyprávěním příběhů o svých úspěších a vlastnostech. Příběhy za ně vyprávěli jejich pobočníci. V průběhu času vyprávění příběhů přetrvalo, zadavatelé se měnili a přibývaly komunikační kanály a jejich možnosti. Public Relations je tedy základem komunikace a je pouze na PR manažerech, aby vyprávěli dostatečně dobrý příběh, který zaujme a splní svůj účel, tedy zasáhne cílovou skupinu. V současné době máme k dispozici příliš mnoho informací k postavení příběhu a nepřeberné množství komunikačních kanálů, které cílí na různé cílové skupiny. Musíme tyto možnosti integrovat do kampaní, u kterých následně měříme jejich efektivitu, kterou v jednoduché a smysluplné podobě sdělujeme dnešním faraonům, našim ředitelům firem či politikům.

Patrik Schober Patrik Schober

Managing Partner

PRAM Consulting s.r.o.

Patrik Schober

Vystudoval mezinárodní vztahy v ČR, Austrálii a USA, svou kariéru začal ve vydavatelství Computer Press. Je zakladatelem a majitelem PR agentury PRAM Consulting a zároveň předsedou představenstva Asociace PR agentur. V minulosti zastával funkci předsedy představenstva globální sítě agentur Worldcom PR Group. Je držitelem ocenění Osobnost Public Relations udělované českým PR Klubem. Přednáší na VŠE, FSV UK katedře mediálních studií, zároveň vede své semináře pod názvem PR Brunch a věnuje se lektorské činnosti pro další organizace. Je ženatý, má dvě děti a ve volných chvílích se věnuje dálkovým běhům a horolezectví.

Crème de la crème 2019

Originální nápady, transformativní insighty a strategie vycházející z chytrého využití PR. Takové jsou nejzajímavější kampaně oceněné letos v nejprestižnější světové soutěži kreativity Cannes Lions v kategorii PR a my se na několik z nich podíváme z blízka.

René Jež

Founder & Managing Director

Lionhearted

Říká, že tvořivost je přístup, který se dá osvojit a dovednost, která se dá rozvíjet. V roce 2016 založil společnost Lionhearted, která rozvíjí tvořivost a je reprezentantem festivalu Cannes Lions. Z Young Lions vytvořil tréninkový program, který je považován za jeden z nejúznávanějších na světě. Je držitelem Zlatého ohníčku, ocenění za osobní přínos rozvoji oboru komunikace značek. Loni získal stříbrnou medaili v soutěži reprezentantů festivalu Cannes Lions za akci Cannes in Prague. Kromě toho se věnuje práci s myšlením v projektu Trilogické synergie.

Piráti: Pusťte nás na ně!

Přednáška o politickém marketingu představí výzkum motivací a bariér voličů Pirátské strany před parlamentními volbami 2017, kdy jí během kampaně vystoupaly preference z 2,2 na finálních 10 %. Autor přednášky byl volebním stratégem kampaně.

Jakub Horák Jakub Horák
Jakub Horák

Jakub Horák je český spisovatel a politický marketér, zakladatel satirického Hnutí Nevím. Jeho bestseller Kočky jsou vrženy obsadil třetí místo v Kosmas ceně čtenářů v soutěži Magnesia Litera. Byl volebním stratégem úspěšné kampaně Pirátů v parlamentních volbách 2017.

Pořád to drhne, kdy bude líp?

Sem tam se někomu podaří vystřelit. Politickým stranám, jednotlivcům... Zazáří, opanují média a po čase zmizí. Celkově ale komunikace ve státní správě za byznysem dost pokulhává. V čem přetrvávají hlavní problémy a kde by se mohly centrální úřady i malé obce inspirovat?

Jan Osúch Jan Osúch

PR Director

Travel Advance

Jan Osúch

Jan je od léta 2016 ředitelem PR komunikace ve společnosti Travel Advance, která ve střední a východní Evropě zastupuje několik vládních turistických úřadů, mimo jiné Dubaj, Maltu nebo nově Chorvatsko. Předtím byl 4 roky mluvčím cestovní skupiny Fischer. V letech 2010–2012 působil jako mluvčí Vlády ČR. Od roku 2017 je místopředsedou českého PR klubu.

Kandidát zdarma

Do Alzy se každoročně přihlásí až 100 tisíc kandidátů na různé pozice. Ne všichni se nakonec stanou členy alzího vesmíru. Pokud je kandidát skvělý, ale zrovna pro něj nemáte vhodnou pozici nebo mu zkrátka není blízká firemní kultura, je škoda ho nepropojit dál. Přesně tato myšlenka napadla personalistku Petru Nulíčkovou, a tak vznikl "Kandidát zdarma" - krátké osobní inzeráty na jejím Linkedinu, kde "sdílí" tyto uchazeče dál. Jak to funguje, kolik lidí už díky tomu našlo práci a proč je dobré se o kvalitního kandidáta podělit? To vám řekne přímo autorka nápadu. Protože #sharingiscaring.

Petra Nulíčková Petra Nulíčková

HR Generalista

Alza.cz

Petra Nulíčková

Petra Nulíčková už 3 roky zastřešuje pro oddělení online a offline marketingu Alza.cz interní HR služby, tj. nejen nábor nových členů do jejich týmů. S řediteli a manažery aktivně spolupracuje na designu náborového procesu, adaptačních a hodnotících pohovorech, zařizování veškerých dodatků a "papírů". Ráda kombinuje psychologii s marketingem a HR. Spravuje firemní Facebook "We Are Alza" a firemní LinkedIn "Alza.cz a.s." a je velmi aktivní i na svém osobním Linkedinu, kde pravidelně sdílí "Kandidáty zdarma".

CSR jako nástroj budování značky

Společenská odpovědnost firem představuje nejen příležitost ke zlepšení sociálních či environmentálních poměrů regionu, ale je i účinným nástrojem pro zlepšování veřejného obrazu instituce a efektivní podporu PR aktivit. Příspěvek vyzdvihuje význam CSR v kontextu rozvoje identity společnosti a její reputace. Formou případové studie zmiňuje možnosti zapojení CSR projektů do výukového procesu vysoké školy, jejich potenciál v oblasti marketingové komunikace či poukazuje na přínos CSR projektů při budování nových partnerství.

Radim Weiss Radim Weiss

PR a marketing

Moravská vysoká škola Olomouc

Radim Weiss

Radim zaštiťuje PR a marketing Moravské vysoké školy Olomouc. O marketing se zajímá již od dob svého studia, kdy působil jako blogger Masarykovy univerzity, podílel se na tvorbě obsahu pro blog aukčního portálu Origoo a působil i jako freelance copywriter se zaměřením na SEO optimalizaci. Od roku 2018 má na starosti správu sociálních sítí MVŠO, přípravu reklamních kampaní a eventů.

Sponzoring sportovních akcí: od bannerů k virtuální realitě

Nikdy dřív nebylo do marketingu sportovců, klubů a akcí investováno tolik peněz jako nyní. Sportovní sponzoring je na vzestupu. A není se čemu divit. V době, kdy jsme všichni přehlceni reklamními sděleními, nabízí sport něco mimořádně hodnotného - skutečné emoce. Co je důležité při výběru sponzoringové strategie a jakým směrem se bude toto odvětví vyvíjet v následujících letech?

Nikola Mráčková Nikola Mráčková

Project and Partnership Manager

Geometry Prague

Nikola Mráčková

Nikola Mráčková vystudovala marketingovou komunikaci a už od mala věděla, že chce pracovat v oblasti sportovního marketingu. Hned po škole nastoupila do aktivační agentury Geometry Prague, kde se po dvou letech stala šéfkou největšího rodinného běžeckého seriálu v České republice, RunTour. Zajímá se o sponzoring a trendy ve sportovním marketingu. Miluje sport (fotbal, biatlon, atletika, triatlon), cestování a dobré jídlo.

Aktivace partnerství na Běhej lesy

Jak vybrat správný sponzoring pro moji značku? Co mojí značce přinese sponzoring sportovní akce? Co naopak moje značka přinese sponzorované akci a proč mě to má zajímat? V ukázkách z Běhej lesy, největším běžeckém seriálu v přírodě v ČR.

David Douša David Douša

Account Director

Raul!

David Douša

David se narodil reprezentantům Československa v basketbalu. Bez nadsázky se tak celý život pohybuje ve sportovním světě. Ještě během aktivní hráčské kariéry se začal věnovat sportovnímu marketingu. Od roku 2009 se na plno podílí na komunikaci a organizaci velkých sportovních eventů jako je Jizerská 50, Primátorky, Běhej lesy a další. V roce 2018 se stal členem představenstva světové federace dálkových běhů na lyžích - Worldloppet.

Jizerská 50 - sponzoring jako funkční marketingový nástroj

Sponzoring není jen logo u trati a na startovním čísle. Do opravdového zhodnocení investice je potřeba přidat kreativitu a aktivovat fanoušky. Případová studie z nejvýznamnějšího závodu v běhu na lyžích prozradí, jak vytěžit maximum ze sponzoringu pro značku i účastníky sportovní události.

Petr Lešek Petr Lešek

Managing Director

Raul!

Petr Lešek

Od roku 2005 pracoval na různých pozicích v rámci skupiny Ogilvy&Mather. V roce 2012 zde končil na pozici Account Director v Mather Activation. Poté se přestěhoval do australského Melbourne, kde pracoval v agentuře PRISM na projektech v oblasti sportovního marketingu. O své práci a životě v Austrálii psal příspěvky do časopisu MarketingSalseMedia. Od svého návratu do ČR v roce 2014 působí jako Managing Director agentury Raul, která je marketingovým partnerem např. Jizerské 50, veslařských Primátorek, FIVB Ostrava Beach Open a pořádá svůj vlastní běžecký seriál Běhej lesy.

Sál Inspirace

Panelová diskuse

Zero waste, green, sustainable, eco-friendly, upcycle. Buzzwordy, které slibují velkou společenskou změnu. Firmy už registrují, že se zvedá velká zelená vlna, že lidem není jedno, co kupují, a že chtějí svým výběrem planetě pomoct. A mnoho společností se na této tsunami chce svézt. Jde skutečně o celospolečenskou změnu, nebo je to jen šikovně využité téma? Bude tento trend pokračovat? A dá se vůbec na ekologii a udržitelnosti postavit celá značka? Odpovědi se pokusíme nalézt v panelové diskusi.

Roman Bojko Roman Bojko

Sustainability Manager

IKEA Česká republika

Roman Bojko

Roman Bojko má téměř deset let zkušeností v oblasti sociálního podnikání a poradenství. Od roku 2013 se zapojil do řady projektů zaměřených na řešení různých environmentálních nebo sociálních problémů. V IKEA, jako manažer udržitelnosti, zodpovídá za integraci a naplňovaní strategie udržitelnosti IKEA v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Zaměřuje se jak na produkty, které šetří vodu nebo energii, tak na služby, které zákazníkům pomáhají prodloužit životnost jejich nábytku. Výstupem je například služba založená na principech cirkulární ekonomiky – Druhý život nábytku, kterou rozšířil do všech pěti obchodních domů v České republice a na Slovensku. Díky službě mohou zákazníci prodat již nevyužívaný nábytek IKEA a dát mu nejen druhou šanci, ale také minimalizovat vznik dalšího odpadu. Soustředí se také na snižování ekologické stopy obchodních domů, podporu komunit, neziskových organizací a sociálních podniků.

Jan Havránek Jan Havránek

Autor projektu Otoč kelímek a Vratné misky

Otoč kelímek

Jan Havránek

Autor projektu Otoč kelímek a Vratné misky - českých systémů vratných kelímků a boxů na jídlo. Zabývá se cirkulární ekonomikou, recyklací plastů a modulárními farmářskými systémy.

Marek Minařík Marek Minařík

Steeblo

Marek Minařík

Již 6. rokem působím ve společnosti DHL Express, nyní na pozici Field Sales Executive. Zároveň jsem spoluzakladatelem značky Steeblo, kterou jsme vymysleli s mojí životní partnerkou Katkou. Náš projekt šíří myšlenku ,, Začni u sebe´´ formou skleněných brček. Často se říká, že jeden hlas nebo také, že jedno brčko, nic nezmění. Právě projektem Steeblo chceme lidem kolem nás ukázat pravý opak. S naším projektem jsme vyhráli cenu poroty krajského kola soutěže T-mobile rozjezdy pro začínající podnikatele. Byli jsme vybráni jako nejlepší z více než 130 dalších super projektů. Jsem obchodník, nadšenec, milovník přírody a dobrého jídla. Před několika lety úspěšných veslařem a sportovcem. Rád cestuji, běhám, piji a žiji :-).

Nezapomněli jste na okurku?

Dodnes se mne lidé ptají, jak to bylo s tou okurkou. Už je to řada let, ale dodnes se okurka používá jako součást běžného slovníku a je pevně spojena s Mekáčem. Je to dobře? Špatně? A jak to vlastně všechno bylo.

Ivana Šedivá Ivana Šedivá

Marketingová ředitelka

McDonald's ČR

Ivana Šedivá

Ivana je od konce roku 2012 marketingovou ředitelkou a členkou nejužšího vedení společnosti McDonald’s v České a Slovenské republice. Je hrdá na své kolegy a tým. Společně bourají předsudky a posunují hranice nejen v marketingu. Práci v Mekáči považuje za dream job marketéra a v přímém přenosu sleduje všechny cílovky doma - i ty nejmenší, které ještě nejsou marketingově pojmenované, a cílovkami se teprve stanou.