Tato akce již proběhla. Podívejte se na připravované akce.

Program

Program

Moderuje Jiří Fröhlich

9:00 - 9:10

Úvodní slovo

Jiří Fröhlich Jiří Fröhlich

Tiskový mluvčí

Česká obchodní inspekce

Jiří Fröhlich

Celý život si plní své sny z dětství. Už jako student gymnázia se zařadil mezi kmenové moderátory nejposlouchanějšího východočeského rádia Černá Hora. Poté přesídlil na chvíli na Frekvenci 1, aby následně svět rádií opustil a stal se na dalších 7 let redaktorem hlavních zpráv FTV Prima. Jako novinář například jako první přinesl informace o korupci ze strany šéfa pražských strážníků vůči majiteli autoservisu, informoval nás z Egypta o kauze „Kramný“ a zajímal se o spotřebitelská a ekonomická témata. Především podal žalobu na Českou obchodní inspekci za to, že nezveřejňuje pravomocné pokuty. Poté, kdy se změnil ředitel České obchodní inspekce a zveřejňování pravomocných pokut se stalo běžnou praxí ČOI, přijal výzvu a přešel na „druhý břeh“ právě jako mluvčí České obchodní inspekce, kde působí už 5 let. Stal se finalistou ankety „mluvčí roku“ a patří mezi TOP 10 nejcitovanějších mluvčích v ČR. Paralelně si stíhá plnit dál své sny a každý víkend ho můžete slyšet moderovat na Signál rádiu. Letos dokončuje pětiletá studia ekonomie, současně má magisterský titul v oboru žurnalistika.

9:10 - 9:30

PR 4.0

V Egyptě si faraoni budovali svou image nadpozemských bohů vyprávěním příběhů o svých úspěších a vlastnostech. Příběhy za ně vyprávěli jejich pobočníci. V průběhu času vyprávění příběhů přetrvalo, zadavatelé se měnili a přibývaly komunikační kanály a jejich možnosti. Public Relations je tedy základem komunikace a je pouze na PR manažerech, aby vyprávěli dostatečně dobrý příběh, který zaujme a splní svůj účel, tedy zasáhne cílovou skupinu. V současné době máme k dispozici příliš mnoho informací k postavení příběhu a nepřeberné množství komunikačních kanálů, které cílí na různé cílové skupiny. Musíme tyto možnosti integrovat do kampaní, u kterých následně měříme jejich efektivitu, kterou v jednoduché a smysluplné podobě sdělujeme dnešním faraonům, našim ředitelům firem či politikům.

Patrik Schober Patrik Schober

Managing Partner

PRAM Consulting s.r.o.

Patrik Schober

Vystudoval mezinárodní vztahy v ČR, Austrálii a USA, svou kariéru začal ve vydavatelství Computer Press. Je zakladatelem a majitelem PR agentury PRAM Consulting a zároveň předsedou představenstva Asociace PR agentur. V minulosti zastával funkci předsedy představenstva globální sítě agentur Worldcom PR Group. Je držitelem ocenění Osobnost Public Relations udělované českým PR Klubem. Přednáší na VŠE, FSV UK katedře mediálních studií, zároveň vede své semináře pod názvem PR Brunch a věnuje se lektorské činnosti pro další organizace. Je ženatý, má dvě děti a ve volných chvílích se věnuje dálkovým běhům a horolezectví.

9:35 - 9:55

PR nebo reklama, bez odvahy jsme všichni v háji!

V přednášce představím publiku několik vítězných projektů z letošního festivalu v Cannes, které jsou dobrým příkladem toho, jak je odvaha nezbytná k tomu, abychom budovali značky, které s námi emotivně rezonují.

Tereza Svěráková Tereza Svěráková

CEO/CCO

VMLY&R PRAGUE

Tereza Svěráková

Tereza Svěráková patří k nejvýraznějším osobnostem české reklamy. Před svým nástupem na pozici Chief Creative Officer v Young & Rubicam Praha vedla 8 let kreativní tým agentury Leagas Delaney, která se pod jejím vedením zařadila mezi kreativní špičku na českém trhu. V Young Rubicam Tereza získala se svým týmem hned v prvním roce svého působení 7 ocenění na nejvýznamnějších světovém festivalu kreativity v Cannes, kde byla dvakrát členkou poroty a řečníkem. Do dnešního dne má na svém kontě 14 "cannských" Lvů. Práce Terezy Svěrákové bodovaly i na dalších prestižních mezinárodních soutěžích jako jsou D&AD awards, Clio, One show, LIAA, Andy awards. I na těchto festivalech měla možnost sbírat zkušenosti v roli porotce. Americký časopis Adweek zařadil Terezu v roce 2017 mezi 10 světových osobností, které udávají směr oboru. V současnosti zastává Tereza Svěráková roli pozici CEO i CCO agentury VMLY&R Prague a dále se snaží v oboru naplňovat svou vizi propojování velkých komerčních značek s tématy, která mají dopad na formování společnosti.

10:00 - 10:20

#FromGoodtoGreat

Dá rozvíjet kreativní přístup? Dokážete se během 24 hodin vymyslet komunikační řešení, ze kterého si ostatní „sednou na zadek“? Pojďme se podívat, jak to zvládli vítězové soutěže a tréninkového programu Young Lions, která už druhým rokem přispívá k rozvoji mladých profesionálů v oboru PR.

Přemysl Adamec Přemysl Adamec

Creative Communication Specialist

ADison

Přemysl Adamec

PRista, copywriter a kreativec, který se PR, komunikaci a marketingu věnuje čtyři roky. Pracoval pro síťové agentury Hill&Knowlton Strategies a Ogilvy. V barvách Ogilvy se v roce 2018 zúčastnil národního kola soutěže Young Lions pro komunikační a marketingové profesionály do 30 let v kategorii PR, kterou s kolegyní Anežkou Svobodovou vyhrál. Díky vítězství pak společně reprezentovali Českou republiku na celosvětovém finále soutěže Young Lions v Cannes, kde vybojovali umístění těsně „pod bednou“ a domů přivezli takzvanou Special Mention. Letos se v téže soutěži a v téže kategorii, nicméně na „vlastní triko“, umístil se svým parťákem Vítězslavem Bečkou na stříbrné příčce. Aktuálně působí v agentuře ADison jako kreativec.

René Jež René Jež

Founder & Managing Director

Lionhearted

René Jež

Říká, že tvořivost je přístup, který se dá osvojit a dovednost, která se dá rozvíjet. V roce 2016 založil společnost Lionhearted, která rozvíjí tvořivost a je reprezentantem festivalu Cannes Lions. Z Young Lions vytvořil tréninkový program, který je považován za jeden z nejúznávanějších na světě. Je držitelem Zlatého ohníčku, ocenění za osobní přínos rozvoji oboru komunikace značek. Loni získal stříbrnou medaili v soutěži reprezentantů festivalu Cannes Lions za akci Cannes in Prague. Kromě toho se věnuje práci s myšlením v projektu Trilogické synergie.

Anežka Svobodová Anežka Svobodová

Social Media Manager

Ogilvy Public Relations

Anežka Svobodová

Vystudovala jsem Marketingovou komunikaci a PR a pak ještě Žurnalistiku na UK. V Ogilvy jsem součástí social týmu, z části kreativec, z části zajišťuji spolupráci s influencery. Pracuji pro klienty jako LEGO, IKEA, Reebok nebo GSK. V roce 2018 a 2019 jsem vyhrála PR kategorii čekých Young Lions - poprvé s Přemkem, podruhé s kolegyní a nejlepší kamarádkou Aničkou Stěpanovovou. Celý život se řídím heslem "Čím hůř tím líp".

10:25 - 10:55

Coffee break

10:55 - 11:15

Piráti: Pusťte nás na ně!

Přednáška o politickém marketingu představí výzkum motivací a bariér voličů Pirátské strany před parlamentními volbami 2017, kdy jí během kampaně vystoupaly preference z 2,2 na finálních 10 %. Autor přednášky byl volebním stratégem kampaně.

Jakub Horák Jakub Horák
Jakub Horák

Jakub Horák je český spisovatel a politický marketér, zakladatel satirického Hnutí Nevím. Jeho bestseller Kočky jsou vrženy obsadil třetí místo v Kosmas ceně čtenářů v soutěži Magnesia Litera. Byl volebním stratégem úspěšné kampaně Pirátů v parlamentních volbách 2017.

11:20 - 11:40

4 roky se značkou Vláda ČR

Jak dělat PR značce, která je lidem ze zásady podezřelá, a jak pracovat pro klienty, kteří se chtějí systematicky ničit.

Martin Ayrer Martin Ayrer

Koordinátor strategické komunikace

Univerzita Karlova

Martin Ayrer

Cesta je podle něj cíl a zůstat v pohybu je jediná možnost, jak přežít a profesně nezahynout. Zabývá se specifiky mediální, marketingové i PR komunikace. Vystudoval Literární akademii Josefa Škvoreckého, obor Mediální komunikace a Tvůrčí psaní. Působil jako redaktor ČTK a TV Nova. Reklamní kampaně plánoval v pozici mediálního plannera v mediální agentuře PHD. Pracoval v politickém marketingu na pozicích tiskového mluvčího politické strany, tiskového mluvčího ministerstva a tiskového mluvčího vlády. Nyní pracuje na Univerzitě Karlově v oblasti strategické komunikace.

11:45 - 12:05

Strategická komunikace a její význam pro bezpečnost státu

Co je to strategická komunikace státu? Jakou roli má strategická komunikace pro bezpečnost státu? Mají bezpečnostní instituce státu vůbec veřejně komunikovat, proč a jak?

Benedikt Vangeli Benedikt Vangeli

vedoucí Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Ministerstvo vnitra ČR

Benedikt Vangeli

Přeborník v „administrativním zápasu ve volném stylu“ se problematice vnitřní bezpečnosti věnuje celý svůj profesní život. Původně specialista na bezpečnostní právo a bezpečnostní politiku v oblasti vnitřní bezpečnosti se strategické komunikaci začal (tak trochu z donucení) věnovat teprve před pár lety, a to v kontextu nových bezpečnostních hrozeb. V současné době vede Centrum proti terorismu a hybridním hrozbám Ministerstva vnitra. Tento specifický útvar se věnuje bezpečnostním hrozbám komplexně, zejména v hybridním kontextu - analyzuje jejich působení, navrhuje opatření na jejich eliminaci a komunikuje o nich s veřejností.

12:10 - 12:30

Komunikace ve veřejných službách - úvod do britské vládní komunikační strategie

Video vystoupení proběhne v anglickém jazyce bez překladu.

Alex Aiken Alex Aiken

Výkonný ředitel pro vládní komunikaci Spojeného království

Alex Aiken

Alex Aiken sídlí v Downing Street a je největším odborníkem v oblasti komunikace státních služeb. K jeho povinnostem patří vládní komunikační strategie, správa kabinetu a správa sídla britského premiéra. V letech 2000 – 2013 úspěšně řídil komunikaci ve Westminster City Council. Před tím zastával vedoucí pozice v konzervativní ústřední kanceláři, vedl kampaně strany a také školil komunikační techniky politiky a úředníky v nově vzniklých demokratických státech po celém světě. Bydlí se svou rodinou v londýnské čtvrti Pimlico.

12:35 - 13:35

Oběd

13:35 - 13:55

Kandidát zdarma

Do Alzy se každoročně přihlásí až 100 tisíc kandidátů na různé pozice. Ne všichni se nakonec stanou členy alzího vesmíru. Pokud je kandidát skvělý, ale zrovna pro něj nemáte vhodnou pozici nebo mu zkrátka není blízká firemní kultura, je škoda ho nepropojit dál. Přesně tato myšlenka napadla personalistku Petru Nulíčkovou, a tak vznikl "Kandidát zdarma" - krátké osobní inzeráty na jejím Linkedinu, kde "sdílí" tyto uchazeče dál. Jak to funguje, kolik lidí už díky tomu našlo práci a proč je dobré se o kvalitního kandidáta podělit? To vám řekne přímo autorka nápadu. Protože #sharingiscaring.

Petra Nulíčková Petra Nulíčková

HR Generalista

Alza.cz

Petra Nulíčková

Petra Nulíčková už 3 roky zastřešuje pro oddělení online a offline marketingu Alza.cz interní HR služby, tj. nejen nábor nových členů do jejich týmů. S řediteli a manažery aktivně spolupracuje na designu náborového procesu, adaptačních a hodnotících pohovorech, zařizování veškerých dodatků a "papírů". Ráda kombinuje psychologii s marketingem a HR. Spravuje firemní Facebook "We Are Alza" a firemní LinkedIn "Alza.cz a.s." a je velmi aktivní i na svém osobním Linkedinu, kde pravidelně sdílí "Kandidáty zdarma".

14:00 - 14:20

Jak dělat lepší služby, které zákazníci označí za lovebrand?

Jak se poznají lepší služby? Můžete postupovat metodicky při budování lovebrandu? Existují pravidla, kterých se můžete držet? Jak se na tuto problematiku dívá Harvard a jeho výzkum? Na tyto otázky se pokusím odpovědět během své krátké přednášky.
Anna Šenk Anna Šenk

Konzultant, Interim Alza.cz

GrowJOB institute

Anna Šenk

Anna Šenk má díky svému působení ve startupových projektech (např. Dámejídlo.cz, Rohlík.cz) bohaté zkušenosti s budováním a zaváděním nových provozních systémů, řídicích mechanismů, optimalizací procesů, aplikací a vytváření prozákaznického prostředí. Baví ji, když může pracovat s lidmi, rozvíjet je i sebe a vidět, že společná snaha má smysl. Firmám poskytuje konzultace v oblastech zlepšování služeb a zákaznické péče jako konzultant GrowJOB Institute Petra Ludwiga. Díky své kariérní cestě od telefonistky až po provozní ředitelku, která řídí stovky podřízených nasbírala velmi cenné zkušenosti. Nyní se aktivně věnuje projektu Lepší služby a působí jako interim manager v Alza.cz

14:25 - 14:45

CSR jako nástroj budování značky

Společenská odpovědnost firem představuje nejen příležitost ke zlepšení sociálních či environmentálních poměrů regionu, ale je i účinným nástrojem pro zlepšování veřejného obrazu instituce a efektivní podporu PR aktivit. Příspěvek vyzdvihuje význam CSR v kontextu rozvoje identity společnosti a její reputace. Formou případové studie zmiňuje možnosti zapojení CSR projektů do výukového procesu vysoké školy, jejich potenciál v oblasti marketingové komunikace či poukazuje na přínos CSR projektů při budování nových partnerství.

Radim Weiss Radim Weiss

PR a marketing

Moravská vysoká škola Olomouc

Radim Weiss

Radim zaštiťuje PR a marketing Moravské vysoké školy Olomouc. O marketing se zajímá již od dob svého studia, kdy působil jako blogger Masarykovy univerzity, podílel se na tvorbě obsahu pro blog aukčního portálu Origoo a působil i jako freelance copywriter se zaměřením na SEO optimalizaci. Od roku 2018 má na starosti správu sociálních sítí MVŠO, přípravu reklamních kampaní a eventů.

14:50 - 15:20

Coffee break

15:20 - 15:40

Sponzoring sportovních akcí: od bannerů k virtuální realitě

Nikdy dřív nebylo do marketingu sportovců, klubů a akcí investováno tolik peněz jako nyní. Sportovní sponzoring je na vzestupu. A není se čemu divit. V době, kdy jsme všichni přehlceni reklamními sděleními, nabízí sport něco mimořádně hodnotného - skutečné emoce. Co je důležité při výběru sponzoringové strategie a jakým směrem se bude toto odvětví vyvíjet v následujících letech?

Nikola Mráčková Nikola Mráčková

Project and Partnership Manager

Geometry Prague

Nikola Mráčková

Nikola Mráčková vystudovala marketingovou komunikaci a už od mala věděla, že chce pracovat v oblasti sportovního marketingu. Hned po škole nastoupila do aktivační agentury Geometry Prague, kde se po dvou letech stala šéfkou největšího rodinného běžeckého seriálu v České republice, RunTour. Zajímá se o sponzoring a trendy ve sportovním marketingu. Miluje sport (fotbal, biatlon, atletika, triatlon), cestování a dobré jídlo.

15:45 - 16:05

Aktivace partnerství na Běhej lesy

Jak vybrat správný sponzoring pro moji značku? Co mojí značce přinese sponzoring sportovní akce? Co naopak moje značka přinese sponzorované akci a proč mě to má zajímat? V ukázkách z Běhej lesy, největším běžeckém seriálu v přírodě v ČR.

Jan Hejda Jan Hejda

Project Manager

Raul!

Jan Hejda

Sport a vše kolem něj je pro Honzu celoživotní náplní, hnacím motorem i zdrojem inspirace. Studoval obor Sportovní management na UK FTVS a rok strávil v zahraniční na Deutsche Sporthochschule Köln. Následně nastoupil do sportovně marketingové agentury Raul!, kde má na starosti největší seriál běžeckých závodů v přírodě Běhej lesy a podílí se na dalších projektech z oblasti sportovní organizace, komunikace a marketingu. Ve volném čase rád zdolává sportovní výzvy v podobě cyklistických závodů nebo skialpových expedic.

16:10 - 16:30

Jizerská 50 - sponzoring jako funkční marketingový nástroj

Sponzoring není jen logo u trati a na startovním čísle. Do opravdového zhodnocení investice je potřeba přidat kreativitu a aktivovat fanoušky. Případová studie z nejvýznamnějšího závodu v běhu na lyžích prozradí, jak vytěžit maximum ze sponzoringu pro značku i účastníky sportovní události.

David Douša David Douša

Account Director

Raul!

David Douša

David se narodil reprezentantům Československa v basketbalu. Bez nadsázky se tak celý život pohybuje ve sportovním světě. Ještě během aktivní hráčské kariéry se začal věnovat sportovnímu marketingu. Od roku 2009 se na plno podílí na komunikaci a organizaci velkých sportovních eventů jako je Jizerská 50, Primátorky, Běhej lesy a další. V roce 2018 se stal členem představenstva světové federace dálkových běhů na lyžích - Worldloppet.